Idź do treści

47. MISTRZOSTWA POLSKI W ESPORCIE - OLSZTYN GAMING AREA

Rodzaj: Zintegrowany
Status: Zgłoszony
Opis:
Grupa miłośników sportów elektronicznych, która realizuje swoje projekty pod marką Olsztyn Gaming Area, chciałaby zrealizować największy event esportowy w Północno-Wschodniej Polsce. Mamy możliwość pokazania, że nie tylko południe Polski może rozwijać sporty elektroniczne. Zróbmy to razem!

Olsztyn Gaming Area, jest to projekt zajmujący się tworzeniem eventów esportowych na Warmii i Mazurach. Jak do tej pory każda nasza impreza kończyła się sukcesem oraz cieszyła ogromnym zainteresowaniem. Jesteśmy pasjonatami sportów elektronicznych, a naszym celem jest propagowanie pozytywnych wartości esportu zarówno w naszym regionie, jak i całej Polsce. Przy organizacji turnieju zawsze współpracują z nami producenci najlepszego sprzętu dla graczy.
OGA pierwsze kroki stawiało już w 2012 roku!
Uzasadnienie:
Już w 2019 roku możemy wspólnie zrealizować imprezę esportową, która może ściągnąć dziesiątki tysięcy miłośników gier komputerowych.
Proponowane miejsce realizacji projektu to hala sportowo-widowiskowa w Olsztynie (przy al. marsz. Józefa Piłsudskiego 44) "Urania".
Przez tą inwestycję moglibyśmy zrealizować wszystko czego potrzeba, aby Olsztyn już raz na zawsze wpisał się w historie esportu.

Realizacja objęłaby:
1) Zaproszenie najlepszych drużyn z całej Polski
2) Przeprowadzenie ogólnopolskich kwalifikacji do turnieju - w internecie
3) Realizacja na najwyższym poziomie turniejów esportowych
4) Całe wydarzenie będzie transmitowane na żywo, prosto ze studia.
5) Pełna obsługa imprezy, przez doświadczone osoby z branży.
6) Komentarz rozgrywek przez profesjonalnym casterów.
7) Spotkania z popularnymi osobami ze świata esportu, streamerami, youtuberami.
8) Stefa Expo (wystawcy z całej Polski)
oraz wiele, wiele innych atrakcji.


Sport elektroniczny – forma rywalizacji, w której przedmiotem działań zawodników są gry komputerowe. Rywalizacja między zawodnikami (graczami) odbywa się zarówno w formie rekreacyjnej, jak i na turniejach gier komputerowych (tzw. „pro gaming”).

Mecze rozgrywane są na żywo, a publiczność może oglądać graczy siedzących przed komputerami, zaś ich posunięcia śledzić na wielkich telebimach. Rozgrywki w internecie są wykorzystywane częściej przy eliminacjach. Formuła sportu elektronicznego przyciąga coraz większe rzesze graczy w wieku od kilku do kilkudziesięciu lat, głównie dzięki niwelowaniu barier fizycznych, spotykanych w sporcie tradycyjnym, przy jednoczesnym zachowaniu poczucia rywalizacji sportowej.

Firma Newzoo oszacowała w 2016 roku, że w 2019 roku sportem elektronicznym będzie interesować się około 345 milionów osób

Największa historyczna pieniężna pula nagród została zgromadzona w turnieju The International 2017 w grze komputerowej Dota 2 i wynosiła 89 milionów złotych.
- Wikipedia
Szacunkowy koszt:
L.p. Składowe części zadania Koszt
1 Realizacja turnieju 200000 zł
2 Marketing 20000 zł
3 Obsługa 30000 zł
4 Bezpieczeństwo 20000 zł
5 Atrakcje 30000 zł
Razem 300000 zł
Zdjęcie projektu